| 				
							 Ešte jedna dôležitá vec: nie je pena ako pena. Okrem obyčajného polyetylénu 
							za pár korún (po novom euro :-)) sa používa etylénvinylacetát (tzv. EVA), 
							ktorý nesaje vodu (karimatka ale musí mať zatavené póry, takže je na povrchu hladká). 
							Materiál EVA je aj o čosi ľahší a má lepšie tepelnoizolačné vlastnosti. 
							Pretože ide o termoplast, dá sa rôzne tvarovať a výrobcovia to s radosťou využívajú. 
							Väčšinou to teda nie je iba obyčajný hladký obdĺžnik, ale má na povrchu rôzne 
							rebrovanie, ryhy, štvorčeky...  Alebo aspoň logo výrobcu.
 
  
							 
							Samonafukovacia karimatka
							Váha okolo 800g, pohodlná. Štandardné hrúbky sú 2,5cm (trojsezónna verzia) a 
							3,8cm (štvorsezónna, t.j. celoročná verzia). Hrúbka navyše oproti bežnej penovej karimatke 
							výrazne zvyšuje izolačné schopnosti. A ak si predstavíme 3cm hrubú penovú karimatku 
							ani s váhou samonafukovacej to už nevyzerá tak zle, ako na prvý pohľad. 
							A po zbalení zaberie polovicu miesta. No cena je o dosť vyššia. Tiež treba dávať pozor 
							na prepichnutie, takže najlepšie používať v stane, alebo podložiť napríklad 
							už spomínanou alumatkou. 
							Vyrábajú sa aj v 3/4 a ženských verziách, teda kratšie ako je štandard. Ak normálna dĺžka 
							karimatky je 185cm, v ženskej verzii bude mať približne 170cm, čo je pre nižšie postavy stále OK. 
							3/4 sú síce ľahšie, no treba rátať s tým, že pod nohy bude treba podložiť niečo iné. 
							Turista použije prázdny batoh, cykloturista má o dilemu navyše. 120cm dĺžky je skôr na sedenie 
							ako na ležanie. 
							Ďalším pokusom o úsporu gramov je anatomický tvar, teda  výrazne "odrezané" najmä dolné rohy. 
							Ak spávate vystretí, v poriadku. Ale ak si ľahnete na bok a pokrčíte nohy v kolenách, 
							chodidlá skončia mimo karimatky, teda bližšie k studenej zemi.
 
  
							 
						 |