Pár tipov
Ideálne je začať od začiatku a postaviť bicykel tak, aby na jeho údržbu
bolo treba čo najmenej náradia. Ak kupujeme bicykel kompletný nič nenarobíme,
ale dá sa na to myslieť pri výmene opotrebovaných dielov alebo
pri dokupovaní príslušenstva.
Špeciálne kľúče a sťahováky by mali byť použiteľné v celej partii - znižuje to
hmotnosť batožiny. Náradie je bez výnimky z ocele a každý kus navyše
je pekne cítiť. Gramy ušetrené drahým tuningom bicykla a vybavenia sú tak zasa naspäť.
Náradie na základné opravy musí mať každý - oprava defektu a centrovanie kolesa,
výmena brzdového a radiaceho lanka - to sú veci, ktoré sa dajú opraviť za pár minút,
ale bez opravy sa buď v jazde pokračovať nedá, alebo je to problematické
až nebezpečné. Toto je zvlášť dôležité pri dlhých stúpaniach a zjazdoch,
keď má každý svoje tempo a partia sa čaká po povedzme polhodine jazdy.
Servisné vozidlo (teda člen posádky, ktorý vezie špeciálne náradie)
musí jazdiť na dohľad, alebo na konci kolóny. A všetko to náradie musí
aj vedieť používať. Totiž v prípade, že má poruchu a za ním už nikto nie je, pomáha si sám.
A ak má poruchu niekto iný, je tiež fajn, ak dokáže s opravou pomôcť,
nielen vyložiť vercajch na cestu a bezradne krčiť plecami.
Na nezaplatenie je poznať svoj bicykel do poslednej skrutky.
V prípade poruchy potom nestrácame čas špekulovaním, čo sa ako rozoberá
alebo nastavuje. Najjednoduchšie je urobiť si po sezóne generálku - bicykel
kompletne rozobrať, vyčistiť, premazať, vymeniť poškodené súčiastky, vyladiť
radenie a brzdy. Pri tom aj spoľahlivo zistíme aké náradie nám chýba.
...pokračovať na: Elektronika...
|